Переваги hybrid model

У попередній статті обговорювали, що в залежності від типу проєкту, має сенс використовувати класичні, гнучкі або гібридні методології управління проєктами.

Спроба використовувати в компанії одночасно кілька методологій може створювати складності. Проєктні команди стають ізольованими, різні підходи до оцінки проєктів не дають можливості коректно відбирати проєкти до портфелю і оптимізувати його в подальшому.

У цій статті ми поговоримо про те, як використання гібридного підходу дозволяє вирішити деякі проблеми і відзначимо його переваги:

    1. Можливість швидко реагувати на зміни. Популярність Agile підходів багато в чому обумовлена можливістю швидко вносити коригування в scope і пріоритети проєкту. Використовуючи гібридну модель, ви можете зберегти гнучкість і адаптивність до змін, додати до цього більш детальну оцінку термінів і вартості, опрацювання ризиків і аналіз зацікавлених сторін.
    2. Вибір відповідних інструментів для проєктних команд. Більшість офісів управління проєктами раніше будувалися на уніфікованих процесах. Проте одним командам потрібна гнучкість і варіативність, іншим потрібно з мінімальними витратами забезпечити отримання конкретного підсумкового продукту. Гібридний підхід надає проєктним командам можливість вибирати інструменти для досягнення результату.
    3. Можливість приймати більш точні і зважені рішення. Управляти портфелем проєктів складно. Постійно існує ризик, що більш пріоритетні проєкти залишаться без ресурсів, експертної підтримки, рішення не будуть прийняті вчасно. Щоб максимально ефективного перерозподілити ресурси на рівні портфеля проектів, важливо зібрати в одному місці всю інформацію по проєктам і їх порівняльні характеристики. Прозорість інформації по проєктам дозволяє уникати конфліктів, коли одні і ті ж ресурси одночасно виділяються на два різних проєкти. Гібридна модель з підтримуючими ІТ-інструментами об’єднує всі проєкти в один портфель, щоб ви могли приймати своєчасні рішення в умовах постійних змін.
    4. Розумне слідування процедурам. Стандартизовані процеси більш економні для компанії, ніж постійно мінливі екшен-плани по проєктам. Офіс управління проєктами відповідає за аналіз ходу реалізації проєктів. Там, де це можливо, необхідно створювати стандартизовані процедури, якими зможуть користуватися різні проєктні команди.
    5. Можливість переміщення ресурсів між командами. Співробітники проєктних команд, які знають специфіку використання різних інструментів, стають більш універсальними ресурсами. Їх можна переміщати між проєктами, коли в команді не вистачає людей через хворобу, звільнення або необхідно підвищити ефективність.
    6. Високопродуктивні команди. Коли у команди є загальна картина портфелю проєктів, спільні цілі, єдина система звітності і автономність у виборі інструментів – продуктивність і віддача від співробітників якісно зростають. Це на порядок підвищує мотивацію команди і бажання досягти наміченого результату.

    Залежно від мети ми можемо комбінувати різні походи до управління проєктами: PRINCE2, PMBOK, Scrum, Kanban та інші.

    Вільне володіння більш ніж однією «мовою» управління проєктами дозволяє приводити до успіху найскладніші проєкти і реалізовувати більш сміливі можливості.