Тренди 2018 у проектному і процесному менеджменті

Початок року — найкращий час, щоби підбити підсумки й зазирнути в майбутнє. Ми звернулися до провідних консультантів pmb Дмитра Лук’янова та Олексія Громико з проханням поділитися трендами в проектному і процесному менеджменті, які будуть актуальні у 2018 році.

Наші консультанти виділили 8 основних трендів:

  1. Швидкість змін буде наростати. Зміни стали настільки невіддільною частиною життя компаній незалежно від сфери діяльності, що призводять уже до змішання галузей. Щоби залишатися на плаву в нашому мінливому світі, усе більше компаній будуть професійно управляти проектами змін.
  2. Стратегічні проектно-процесні офіси. Компанії навчилися формулювати стратегії та «дорожні карти», але поки не навчилися втілювати їх у життя. І коли питання «Хто винен?» змінить питання «Що робити?», однією з найкращих відповідей стане організація корпоративного проектно-процесного офісу.
  3. Відсутність єдиної «правильної» методології. Будь-яка методологія/фреймворк містить як застосовні, так і мало застосовні рекомендації до окремо взятої компанії. Дедалі популярнішими стають змішані методології/фреймворки (AgileFall, Scrumban, Lean Six Sigma і т.д). Така тенденція ґрунтуватиметься на необхідності пов’язати воєдино процеси великих корпорацій і невеликих самоорганізованих команд.
  4. Дебюрократизація бізнес-процесів. Довгі й нудні регламенти будуть і далі ставати все менш популярними і привабливими. Їм на зміну будуть приходити зацифровані моделі бізнес-процесів, які можуть бути швидко змінені, доповнені та знову запущені в роботу. Співробітники все частіше будуть вивчати бізнес-процеси компанії в інтерактивному онлайн форматі.
  5. Хмарні технології. Технології і проектного, і процесного управління неухильно мігрують у хмари. На ринку хмарних рішень будуть з’являтися нові гравці, старі переосмислюватимуть свої рішення і пропонуватимуть щось нове. Динаміка конкурентної боротьби обіцяє бути дуже високою. Від правильного вибору інструментарію буде багато в чому залежати, як довго вам не доведеться його міняти в майбутньому;)
  6. Швидкі сертифікації. Усе менше людей готові вкладатися в тривалі сертифікаційні програми для підтвердження своїх професійних знань. Ринок швидко зорієнтувався й почав пропонувати «швидку» сертифікацію. Приходячи на 2х-чи 3х денний тренінг, ви можете розраховувати по його закінченню стати сертифікованим фахівцем, незалежно від актуального рівня професійного досвіду. Попит на такого роду сертифікації буде рости й лінійки сертифікацій будуть розширюватися. Зворотний бік цього процесу — в очах бізнесу факт наявності сертифікату буде девальвуватися.
  7. Швидка освіта. Через зростання темпу життя утримувати концентрацію протягом 2х,-3х,-4х днів тренінгу стає все складніше. Навчальні програми будуть скорочуватися в часі зі збереженням розглянутих тем. Обертів будуть набирати онлайн формати, з тенденцією до мікронавчання. Зростатиме попит на кастомізовані програми з урахуванням викликів, що стоять перед конкретним проектом\командою\компанією, на стику різних тем і форматів. Стандартні тренінги, якими ми знали їх раніше, відходять у минуле.
  8. Розставляння пріоритетів і фокусування. З кожним роком кількість можливостей та ідей тільки наростає. На перший план виходять три навички: вибирати найважливіші ініціативи для реалізації; створювати умови, щоби саме на ці ініціативи ресурси виділялися щонайперше; фокусуватися на доведенні цих ініціатив до логічного завершення.

 

  , ,
Поділитися з друзями

Радимо прочитати

Digital transformation: трансформуйся або помри
Digital transformation: трансформуйся або помри
«Не бійся великих витрат, бійся маленьких доходів». Слова, які приписують Рокфелеру, як і раніше визначають парадигму мислення лідерів ринку. Однак відповідальність за генерацію виторгу від маркетологів і продавців у сучасних організаціях поступово переходить до ІТ-директора.  Згідно зі звітом KPMG, перші особи організації в 63 % випадків сфокусовані на ІТ-проектах, націлених на генерацію виторгу, і тільки в 37 % випадків на скорочення витрат. І причина тому — стрімка цифрова трансформація (digital transformation), яка охоплює клієнтів, співробітників, конкурентів, постачальників, партнерів і навіть державні інститути. Про цифрові трансформації нам кажуть консультанти, вендори, блогери й навіть політики. Що криється за фразою «цифрова трансформація»? Це черговий хайп від маркетологів? Або натяк на хмарні технології? Може, мова йде про роботизацію? І як усе це вплине на організацію? Її співробітників? І найголовніше — стратегію? Розберімося в тому, що відбувається. Що таке цифрова трансформація? Цифрова трансформація для різних компаній буде виглядати по-різному. Однак у найзагальнішому визначенні під цифровою трансформацією можна розуміти впровадження цифрових технологій у різні бізнес-процеси і сфери бізнесу, що призводить до фундаментальних змін у способах створення цінності в очах клієнтів. За цим визначенням також стоїть значне зрушення в ставленні до ІТ-проектів: якщо раніше вони були тривалими, дорогими ініціативами, то тепер вони повинні реалізовуватися за принципом постійної «дегустації» різноманітних цифрових технологій. Переможцями вийдуть ті, хто зможе навчитися підбирати для своїх клієнтів найбільш «смачні» поєднання. Зрозуміло, чому тема цифрової трансформації викликає розгубленість у непідготовленого читача: діапазон думок досить широкий. Так, Грег Вердін каже, що «Цифрова трансформація дозволяє усунути розрив між очікуваннями сучасних споживачів цифрового контенту та поточною пропозиції все ще аналогового бізнесу». Девід Террар вважає, що «цифрова трансформація — це зміна способу мислення, перехід до інновацій і нових бізнес-моделей, переведення активів у цифрову форму, постійне поліпшення споживчого досвіду клієнтів, постачальників, співробітників і партнерів за допомогою цифрових технологій». Чому цифрова трансформація потрібна вашій компанії? Проста відповідь на це питання звучить так: «Тому що у вас просто немає іншого вибору». Для багатьох компаній здатність швидко адаптувати свою бізнес-модель до мінливих запитів клієнтів стає питанням виживання на ринку. 50 років тому середній термін перебування компанії в рейтингу S&P 500 становив 61 рік, до 2011 року цей показник знизився до 18 років. На сьогодні у рейтингу S&P 500 щомісяця відбуваються зміни. Найбільш небезпечний конкурент вашої компанії в 5 річній перспективі — це ідея в голові автора стартапу. Тому в ситуації, що склалася, фраза «трансформуйся або помри» — точно відображає стан справ. Чи існують рекомендовані підходи до здійснення цифрової трансформації? Звичайно, є рекомендації того, як повинна відбуватися цифрова трансформація (Наприклад, MIT Sloan: The nine elements of Digital transformation або Altimeter: Six stages of digital transformation), але слід пам’ятати, що кожна організація повинна напрацювати свій маршрут перетворень. Швидше можна говорити про області, які не повинні залишитися без уваги. Насамперед, це управління споживчим досвідом, підвищення операційної гнучкості, вбудовування технологій у бізнес-процеси компанії, зміна продукту. Роль культурних змін в організації Цифрова трансформація означає не тільки впровадження інноваційних технологій. Можливо, навіть більш важливою є зміна способу мислення співробітників організації. Вони також перебувають під тиском нових технологій. І завдання топ-менеджменту допомогти їм адаптуватися в новому оточенні. Технології споконвіку впливали на те, як ми мислимо. Організації, які допоможуть своїм співробітникам найкращим чином використовувати сучасні технології, зможуть отримати значну перевагу. Яка роль бізнес-процесів у цифровий трансформації? Успіх цифрової трансформації значним чином залежить від ефективної реалізації BPM-проектів. Які б технології ми не впроваджували, вони не зможуть поліпшити бізнес-процеси, які неоптимально протікають. Саме проекти з трансформації бізнес-процесів, доповнені впровадженням сучасних технологій, можуть стати інструментом реалізації цифрової стратегії організації. Сучасні BPMS системи дозволяють радикально скоротити цикл створення нових версій програмного забезпечення, що дозволить компаніям швидко реагувати на потреби клієнтів, появу нових технологій, ідеї та пропозиції з боку співробітників. Напевно, ніколи взаємодія ІТ і бізнесу не давала стільки простору для креативу. Читати далi 
Інновації в галузі управління бізнес-процесами. Погляд наших консультантів.
Інновації в галузі управління бізнес-процесами. Погляд наших...
Керуючий партнер «Бюро проектного менеджменту», Олексій Громико на запрошення Konica Minolta Ukraine виступив на конференції, присвяченій інноваціям. Олексій поділився своїм поглядом на актуальні виклики, що стоять перед компаніями в частині управління бізнес-процесами, про роль IT і роботизації при побудові систем управління бізнес-процесами. А також про необхідність дослідження і управління досвідом взаємодії клієнта і організації. 25-26 жовтня в Києві пройде наш інтенсив «Управління бізнес-процесами», який присвячений тому, як вибудувати процесний підхід в організації і як впоратися з підводними каменями на цьому шляху. Встигніть зареєструватися. Подробиці за тел. (044) 221 4646. Читати далi 
Яку ціну ви готові заплатити за задоволення ваших клієнтів?
Яку ціну ви готові заплатити за задоволення ваших клієнтів?
Кілька років тому стало популярним відео, в якому демонструється еволюція швидкості процесу обслуговування боліду Формули 1 на піт-стоп 1950 року vs 2013 року. [embed]https://www.youtube.com/watch?v=RRy_73ivcms[/embed] Якщо уявити, що пілот — це клієнт, а команда сервісменів — це компанія у сфері надання послуг, то очевидно, що хлопців з 1950 року чекає крах у сучасному бізнесі. У спорті високих досягнень ми готові платити дуже високу ціну за виграш навіть десятих часток секунди. Тому використовуються найсучасніші технології та обладнання, висококласні тренери та консультанти, регулярні тренінги та навчальні заходи, велика кількість обслуговуючого персоналу. Слід визнати, що в бізнес-середовищі ситуація дещо змінюється: успішні організації готові платити розумну ціну за підвищення рівня задоволення своїх клієнтів. Скільки ми готові інвестувати в поліпшення бізнес-процесів своєї організації? Яким буде ROI такої інвестиції? Що робити, якщо достовірно порахувати ROI неможливо, а бізнес- процеси, очевидно, вимагають поліпшення? Цих та інших важливих питань ми торкаємося на нашому тренінгу «Управління бізнес-процесами». Читати далi