Стандарти BPMN, CMMN, DMN. Коли якийсь використовувати?

За запитом нашого корпоративного клієнта ми розробили та провели 3-x денний розширений тренінг «Моделювання бізнес-процесів в BPMN 2.0».Особливістю тренінгу стало те, що більшість учасників півроку назад узяло участь у стандартному 2-х денному тренінгу «Моделювання бізнес-процесів в BPMN 2.0». На базовому тренінгу більшу частину часу присвятили вивченню елементів нотації BPMN і практиці їх використання. На розширеному тренінгу практикувалися в рішенні нестандартних кейсів і відпрацюванні патернів моделювання.

Окрему увагу приділили новим стандартам OMG: Case Management Model and Notation (CMMN) і Decision Model and Notation (DMN). Вони доповнюють і розширюють стандарт BPMN, що стимулює вендорів BPMS систем адаптувати свої рішення до всіх трьох стандартів.
За задумом OMG три стандарти утворюють тріумвірат, який покриває потреби бізнесу в побудові моделей бізнес-процесів, кейсів і бізнес-правил.

Коли який стандарт використовувати?

Стандарт BPMN дозволяє будувати графічне представлення моделей бізнес-процесів. Модель даних нотації забезпечує подальше виконання бізнес-процесів за допомогою систем класу BPMS.

Стандарт CMMN дозволяє будувати графічне представлення розвитку подій у процесі моделюванні кейсів (case). Модель даних нотації забезпечує подальшу автоматизацію управління кейсами за допомогою спеціалізованих програм.

Стандарт DMN дозволяє побудувати графічне представлення правил прийняття рішень в організації на підставі вхідних даних (input data) і моделей бізнес-знань (Business Knowledge Model). Модель даних нотації забезпечує подальшу автоматизацію прийняття рішень за допомогою процесора бізнес-правил (business rules engine).

Стандарты BPMN, CMMN, DMN, описание

Уміння застосовувати всі три стандарти на практиці стане вагомою підмогою для співробітників організацій, які зацікавлені в цифровій трансформації своєї діяльності.

З відгуків учасників тренінгу:

  • Найбільш зрозуміле й ефективне закріплення матеріалу. Велика кількість практики і використання на прикладах унікальних елементів нотації. Дякую за увагу кожному учневі.
  • Було вдало передано коректне застосування елементів нотації, правила хорошого тону під час моделювання. Відмінні практичні приклади.
  • Дякуємо. Дуже хороший тренінг, багато практики, доступна подача. Хочеться швидше почати моделювати 🙂

моделирование бизнес-процессов bpmn

  , ,
Поділитися з друзями

Радимо прочитати

Digital Transformation: чек-лист для успішних перетворень
Digital Transformation: чек-лист для успішних перетворень
Як ми писали раніше, цифрова трансформація (digital transformation) організацій є неминучою. Точки докладання зусиль на цьому шляху різноманітні: BI-аналітика, омніканальне просування й комунікація, управління досвідом співробітників (employee experience management), BPMS-платформи, нові продукти. Процес цифрової трансформації унікальний для кожної організації. Ми виділили шість складників, на які слід звернути особливу увагу під час підготовки до реалізації цифрових змін. Використовуйте цей список як чек-лист перед стартом проекту. [caption id="attachment_2979" align="aligncenter" width="493"] Рис.1. Digital-transformation, чек-лист[/caption] 1. Створіть загальне бачення Перш ніж приступати до цифрової трансформації, сформулюйте потребу в змінах. Компанія, співробітники якої вважають, що зміни не потрібні, навряд чи досягне успіху в інноваціях і нових підходах до залучення клієнтів Заручіться підтримкою ключових зацікавлених сторін на етапі вибору ініціатив для трансформації Складіть чіткий план реалізації ініціатив (з деталізацією поточного стану й кінцевого результату). Це дозволить скоординувати зусилля співробітників і мінімізувати потенційні ризики 2. Сформулюйте спільні команди з представників бізнесу та ІТ Включіть до складу проектних команд фахівців із глибоким розумінням бізнесу (різних його функцій) та ІТ-візіонерів, що вміють слухати й чути. Проблема в комунікації між бізнесом та ІТ, як і раніше, залишається актуальною Забезпечте середовище, у якому ІТ-фахівці навчають представників бізнесу сучасним ІТ-технологіям, а представники бізнесу доносять ІТ-фахівцям потреби клієнтів, їхні «больові точки», а також дії конкурентів. Додайте взаємне навчання у свій фокус уваги Використовуйте спільну мову у вигляді моделей бізнес-процесів і єдину термінологію. Це зміцнить взаєморозуміння між бізнесом та ІТ. 3. Виберіть підходящу технологію шляхом реалізації пілотних проектів Запускайте пілотні проекти та швидко тестуйте нові технології Забезпечте оперативне внесення змін у наявні ІТ-рішення. Швидкість реалізації проектів виходить на перший план Використовуйте бімодальну ІТ-інфраструктуру (наприклад, ERP-система і BPMS-система). Це дозволить інтегрувати різні технології між собою і стане основою для швидких змін 4. Регулярно проводьте моніторинг нових технологій На регулярній основі здійснюйте моніторинг ключових інноваційних технологій. Ставте собі питання: «Як ми можемо застосувати цю технологію у своєму бізнесі?» Виберіть доступні й актуальні для вас технології (див. рис.2), вбудовуйте їх поступово в бізнес-процеси компанії Під час адаптації нових технологій для вашої компанії максимально використовуйте вже наявну у вас інфраструктуру (hard & software) [caption id="attachment_2969" align="aligncenter" width="600"] Рис.2 Industry 4.0 framework (Джерело: 2016 Global Industry 4.0 Survey)[/caption] 5. Виміряйте показники успіху Виміряйте економічний ефект від реалізації проектів. Впровадження нових технологій не повинно бути самоціллю Для подальшої оцінки результатів проекту використовуйте вимірні індикатори ефективності. Досягнення цих показників буде стимулювати всю проектну команду рухатися вперед Намітьте вимірні орієнтири на шляху цифрової трансформації. Відстежуйте за ними, чи правильно ви рухаєтесь шляхом до поставленої мети. 6. Приділіть увагу вибору відповідної ІТ-платформи, яка стане основою для майбутніх інновацій Знайдіть ІТ-платформу, яка забезпечить інтеграцію між наявними системами, а також дозволить доповнити й розширити їх за допомогою нових функцій Виберіть системного інтегратора, який допоможе здійснити впровадження та інтеграцію між системами Переконайтеся, що нова ІТ-платформа забезпечить надійність та динамічний розвиток у майбутньому. Читати далi 
Тренди 2018 у проектному і процесному менеджменті
Тренди 2018 у проектному і процесному менеджменті
Початок року — найкращий час, щоби підбити підсумки й зазирнути в майбутнє. Ми звернулися до провідних консультантів pmb Дмитра Лук’янова та Олексія Громико з проханням поділитися трендами в проектному і процесному менеджменті, які будуть актуальні у 2018 році. Наші консультанти виділили 8 основних трендів: Швидкість змін буде наростати. Зміни стали настільки невіддільною частиною життя компаній незалежно від сфери діяльності, що призводять уже до змішання галузей. Щоби залишатися на плаву в нашому мінливому світі, усе більше компаній будуть професійно управляти проектами змін. Стратегічні проектно-процесні офіси. Компанії навчилися формулювати стратегії та «дорожні карти», але поки не навчилися втілювати їх у життя. І коли питання «Хто винен?» змінить питання «Що робити?», однією з найкращих відповідей стане організація корпоративного проектно-процесного офісу. Відсутність єдиної «правильної» методології. Будь-яка методологія/фреймворк містить як застосовні, так і мало застосовні рекомендації до окремо взятої компанії. Дедалі популярнішими стають змішані методології/фреймворки (AgileFall, Scrumban, Lean Six Sigma і т.д). Така тенденція ґрунтуватиметься на необхідності пов’язати воєдино процеси великих корпорацій і невеликих самоорганізованих команд. Дебюрократизація бізнес-процесів. Довгі й нудні регламенти будуть і далі ставати все менш популярними і привабливими. Їм на зміну будуть приходити зацифровані моделі бізнес-процесів, які можуть бути швидко змінені, доповнені та знову запущені в роботу. Співробітники все частіше будуть вивчати бізнес-процеси компанії в інтерактивному онлайн форматі. Хмарні технології. Технології і проектного, і процесного управління неухильно мігрують у хмари. На ринку хмарних рішень будуть з’являтися нові гравці, старі переосмислюватимуть свої рішення і пропонуватимуть щось нове. Динаміка конкурентної боротьби обіцяє бути дуже високою. Від правильного вибору інструментарію буде багато в чому залежати, як довго вам не доведеться його міняти в майбутньому;) Швидкі сертифікації. Усе менше людей готові вкладатися в тривалі сертифікаційні програми для підтвердження своїх професійних знань. Ринок швидко зорієнтувався й почав пропонувати «швидку» сертифікацію. Приходячи на 2х-чи 3х денний тренінг, ви можете розраховувати по його закінченню стати сертифікованим фахівцем, незалежно від актуального рівня професійного досвіду. Попит на такого роду сертифікації буде рости й лінійки сертифікацій будуть розширюватися. Зворотний бік цього процесу — в очах бізнесу факт наявності сертифікату буде девальвуватися. Швидка освіта. Через зростання темпу життя утримувати концентрацію протягом 2х,-3х,-4х днів тренінгу стає все складніше. Навчальні програми будуть скорочуватися в часі зі збереженням розглянутих тем. Обертів будуть набирати онлайн формати, з тенденцією до мікронавчання. Зростатиме попит на кастомізовані програми з урахуванням викликів, що стоять перед конкретним проектом\командою\компанією, на стику різних тем і форматів. Стандартні тренінги, якими ми знали їх раніше, відходять у минуле. Розставляння пріоритетів і фокусування. З кожним роком кількість можливостей та ідей тільки наростає. На перший план виходять три навички: вибирати найважливіші ініціативи для реалізації; створювати умови, щоби саме на ці ініціативи ресурси виділялися щонайперше; фокусуватися на доведенні цих ініціатив до логічного завершення.   Читати далi