Як підтвердити експертизу в області процесного управління?

Незалежно від того, перебуваєте ви на початку свого розвитку, як професіонал в області процесного управління або вважаєте себе вже експертом, іноді виникає необхідність підтвердження своїх знань і експертизи. Ось кілька прикладів таких ситуацій:

  • Роботодавцю потрібне підтвердження рівня вашої кваліфікації
  • Хочете перевірити відповідність рівня знань поточним вимогам в професійному співтоваристві
  • Замовник, однією з вимог до потенційного підрядника, висуває наявність сертифіката, що підтверджує знання в предметній області

Як підтвердити знання та досвід? Можна самовпевнено називати / вважати себе експертом, не маючи формальних підтверджень. І тут вже питання чи повірять вам на слово, чи ні. Більш надійний шлях – отримати підтвердження своїх знань з боку загальновизнаної міжнародної організації.

Які організації з одного боку отримали визнання у світі, а з іншого – дають можливість пройти екзаменаційну процедуру і підтвердити рівень знань?
Існують дві некомерційні організації, які вивчають, вдосконалюють, стандартизують знання в галузі управління бізнес-процесами (business process management, BPM):

  1. Object Management Group® (OMG) – консорціум (робоча група), який розробляє і просуває вендор-незалежні технології та стандарти, в тому числі стандарти моделювання: BPMN (business process model and notation), CMMN (case management model and notation) і DMN (decision model and notation). OMG пропонує п’ять рівнів сертифікації в області BPM від базового до просунутого. OMG розділяє 2 напрямки: технічне (IT) і бізнес. Знання, які перевіряються в ході іспиту, базуються на стандартах OMG і контексті їх застосування.
  2. Association of Business Process Management Professionals (ABPMP) – асоціація професіоналів управління бізнес-процесами, яка спеціалізується на просуванні концепцій і методологій управління бізнес-процесами. ABPMP позиціонує програму сертифікації Certified Business Process Professional (CBPP), як першу незалежну програму, орієнтовану на практиків в області управління бізнес-процесами.

Крім некомерційних існують і комерційні організації, які спеціалізуються на навчанні та сертифікації. Найбільш відомі:

  • BP Trends – спеціалізується на навчанні та підтримці фахівців в галузі управління бізнес-процесами.
  • BPM Essentials – провідний провайдер навчання і сертифікації фахівців в області моделювання бізнес-процесів. Партнером організації є Bruce Silver – учасник робочої групи з розробки стандарту BPMN.
  • BPM Institute – освітня установа в області BPM, спільнота яка налічує понад 50 000 фахівців. Проводить навчання і сертифікацію в різних сферах, в тому числі BPM.
  • Бізнес-Консоль (Росія) – провідний провайдер навчання нотації BPMN 2.0 в Російській Федерації.

Сертифікуватися чи ні – рішення за вами. У цій публікації розповідаємо детальніше про сертифікацію OMG і ABPMP, щоб допомогти з вибором.

  , ,
Поділитися з друзями

Радимо прочитати

Підготовка до сертифікації в галузі управління бізнес-процесами від OMG
Підготовка до сертифікації в галузі управління бізнес-процес...
Стартуємо програму підготовки до сертифікації на звання OMG Certified Expert in BPM. У вступній частині програми керуючий партнер «Бюро проектного менеджменту» Олексій Громико ділиться процедурою підготовки до іспиту.  У відео: Що відрізняє сертифікацію OMG? У чому вигоди? (5.47) Як влаштована система сертифікації і рівні сертифікації (8.03) Структура сертифікації OCEB 2, базові аспекти: вимоги, вартість, тривалість іспиту, мова сертифікації, прохідний бал (9.32) Хто проводить іспит (11.04) Процедура сертифікації (11.20) Розподіл питань по темам для рівня Fundamental OCEB 2. Розкриваємо окремо кожен блок питань (13.11) [embed]https://www.youtube.com/watch?v=1JpxM7IxDwI[/embed] У другій частині Олексій відповідає на запитання й відповіді: З якого іспиту починати? Як отримати сертифікат більш високого рівня? Скільки коштує іспит? (1.16) Чи є знижки? (2.17) Чи можна здавати іспит не англійською мовою? (3.01) Яка процедура здачі іспиту в сертифікаційному центрі? (3.15) Скільки триває іспит? (5.30) Як зареєструватися на іспит? (6.10) Чи можна здати іспит не в Києві? (6.38) Що робити, якщо я не можу скласти іспит в той час, на який був зареєстрований? (7.31) Як дізнатися результат іспиту? (8.33) Здав успішно - що далі? (9.02) А якщо не здав? Можна повторно здати? Як і коли? Скільки є спроб? (9.22) Який термін дії сертифіката? (10.08) А якщо я піду з компанії, яка оплатила мою сертифікацію? (10.20) З чого складається ваша програма підготовки до сертифікації? (19.32) [embed]https://www.youtube.com/watch?v=yTwoTP0UG68[/embed] Зареєструватися на тренінг «Моделювання бізнес-процесів в нотації BPMN 2.0» Зареєструватися на програму підготовки до сертифікації OMG Certified Expert in BPM Читати далi 
Тренди 2018 у проектному і процесному менеджменті
Тренди 2018 у проектному і процесному менеджменті
Початок року — найкращий час, щоби підбити підсумки й зазирнути в майбутнє. Ми звернулися до провідних консультантів pmb Дмитра Лук’янова та Олексія Громико з проханням поділитися трендами в проектному і процесному менеджменті, які будуть актуальні у 2018 році. Наші консультанти виділили 8 основних трендів: Швидкість змін буде наростати. Зміни стали настільки невіддільною частиною життя компаній незалежно від сфери діяльності, що призводять уже до змішання галузей. Щоби залишатися на плаву в нашому мінливому світі, усе більше компаній будуть професійно управляти проектами змін. Стратегічні проектно-процесні офіси. Компанії навчилися формулювати стратегії та «дорожні карти», але поки не навчилися втілювати їх у життя. І коли питання «Хто винен?» змінить питання «Що робити?», однією з найкращих відповідей стане організація корпоративного проектно-процесного офісу. Відсутність єдиної «правильної» методології. Будь-яка методологія/фреймворк містить як застосовні, так і мало застосовні рекомендації до окремо взятої компанії. Дедалі популярнішими стають змішані методології/фреймворки (AgileFall, Scrumban, Lean Six Sigma і т.д). Така тенденція ґрунтуватиметься на необхідності пов’язати воєдино процеси великих корпорацій і невеликих самоорганізованих команд. Дебюрократизація бізнес-процесів. Довгі й нудні регламенти будуть і далі ставати все менш популярними і привабливими. Їм на зміну будуть приходити зацифровані моделі бізнес-процесів, які можуть бути швидко змінені, доповнені та знову запущені в роботу. Співробітники все частіше будуть вивчати бізнес-процеси компанії в інтерактивному онлайн форматі. Хмарні технології. Технології і проектного, і процесного управління неухильно мігрують у хмари. На ринку хмарних рішень будуть з’являтися нові гравці, старі переосмислюватимуть свої рішення і пропонуватимуть щось нове. Динаміка конкурентної боротьби обіцяє бути дуже високою. Від правильного вибору інструментарію буде багато в чому залежати, як довго вам не доведеться його міняти в майбутньому;) Швидкі сертифікації. Усе менше людей готові вкладатися в тривалі сертифікаційні програми для підтвердження своїх професійних знань. Ринок швидко зорієнтувався й почав пропонувати «швидку» сертифікацію. Приходячи на 2х-чи 3х денний тренінг, ви можете розраховувати по його закінченню стати сертифікованим фахівцем, незалежно від актуального рівня професійного досвіду. Попит на такого роду сертифікації буде рости й лінійки сертифікацій будуть розширюватися. Зворотний бік цього процесу — в очах бізнесу факт наявності сертифікату буде девальвуватися. Швидка освіта. Через зростання темпу життя утримувати концентрацію протягом 2х,-3х,-4х днів тренінгу стає все складніше. Навчальні програми будуть скорочуватися в часі зі збереженням розглянутих тем. Обертів будуть набирати онлайн формати, з тенденцією до мікронавчання. Зростатиме попит на кастомізовані програми з урахуванням викликів, що стоять перед конкретним проектом\командою\компанією, на стику різних тем і форматів. Стандартні тренінги, якими ми знали їх раніше, відходять у минуле. Розставляння пріоритетів і фокусування. З кожним роком кількість можливостей та ідей тільки наростає. На перший план виходять три навички: вибирати найважливіші ініціативи для реалізації; створювати умови, щоби саме на ці ініціативи ресурси виділялися щонайперше; фокусуватися на доведенні цих ініціатив до логічного завершення.   Читати далi 
Стандарти BPMN, CMMN, DMN. Коли якийсь використовувати?
Стандарти BPMN, CMMN, DMN. Коли якийсь використовувати?
За запитом нашого корпоративного клієнта ми розробили та провели 3-x денний розширений тренінг «Моделювання бізнес-процесів в BPMN 2.0».Особливістю тренінгу стало те, що більшість учасників півроку назад узяло участь у стандартному 2-х денному тренінгу «Моделювання бізнес-процесів в BPMN 2.0». На базовому тренінгу більшу частину часу присвятили вивченню елементів нотації BPMN і практиці їх використання. На розширеному тренінгу практикувалися в рішенні нестандартних кейсів і відпрацюванні патернів моделювання. Окрему увагу приділили новим стандартам OMG: Case Management Model and Notation (CMMN) і Decision Model and Notation (DMN). Вони доповнюють і розширюють стандарт BPMN, що стимулює вендорів BPMS систем адаптувати свої рішення до всіх трьох стандартів. За задумом OMG три стандарти утворюють тріумвірат, який покриває потреби бізнесу в побудові моделей бізнес-процесів, кейсів і бізнес-правил. Коли який стандарт використовувати? Стандарт BPMN дозволяє будувати графічне представлення моделей бізнес-процесів. Модель даних нотації забезпечує подальше виконання бізнес-процесів за допомогою систем класу BPMS. Стандарт CMMN дозволяє будувати графічне представлення розвитку подій у процесі моделюванні кейсів (case). Модель даних нотації забезпечує подальшу автоматизацію управління кейсами за допомогою спеціалізованих програм. Стандарт DMN дозволяє побудувати графічне представлення правил прийняття рішень в організації на підставі вхідних даних (input data) і моделей бізнес-знань (Business Knowledge Model). Модель даних нотації забезпечує подальшу автоматизацію прийняття рішень за допомогою процесора бізнес-правил (business rules engine). [caption id="attachment_2994" align="aligncenter" width="550"] Стандарты BPMN, CMMN, DMN, описание[/caption] Уміння застосовувати всі три стандарти на практиці стане вагомою підмогою для співробітників організацій, які зацікавлені в цифровій трансформації своєї діяльності. З відгуків учасників тренінгу: Найбільш зрозуміле й ефективне закріплення матеріалу. Велика кількість практики і використання на прикладах унікальних елементів нотації. Дякую за увагу кожному учневі. Було вдало передано коректне застосування елементів нотації, правила хорошого тону під час моделювання. Відмінні практичні приклади. Дякуємо. Дуже хороший тренінг, багато практики, доступна подача. Хочеться швидше почати моделювати :) Читати далi