Digital transformation: трансформуйся або помри

«Не бійся великих витрат, бійся маленьких доходів». Слова, які приписують Рокфелеру, як і раніше визначають парадигму мислення лідерів ринку. Однак відповідальність за генерацію виторгу від маркетологів і продавців у сучасних організаціях поступово переходить до ІТ-директора.  Згідно зі звітом KPMG, перші особи організації в 63 % випадків сфокусовані на ІТ-проектах, націлених на генерацію виторгу, і тільки в 37 % випадків на скорочення витрат. І причина тому — стрімка цифрова трансформація (digital transformation), яка охоплює клієнтів, співробітників, конкурентів, постачальників, партнерів і навіть державні інститути.
Про цифрові трансформації нам кажуть консультанти, вендори, блогери й навіть політики. Що криється за фразою «цифрова трансформація»? Це черговий хайп від маркетологів? Або натяк на хмарні технології? Може, мова йде про роботизацію? І як усе це вплине на організацію? Її співробітників? І найголовніше — стратегію?
Розберімося в тому, що відбувається.

Що таке цифрова трансформація?

Цифрова трансформація для різних компаній буде виглядати по-різному. Однак у найзагальнішому визначенні під цифровою трансформацією можна розуміти впровадження цифрових технологій у різні бізнес-процеси і сфери бізнесу, що призводить до фундаментальних змін у способах створення цінності в очах клієнтів. За цим визначенням також стоїть значне зрушення в ставленні до ІТ-проектів: якщо раніше вони були тривалими, дорогими ініціативами, то тепер вони повинні реалізовуватися за принципом постійної «дегустації» різноманітних цифрових технологій. Переможцями вийдуть ті, хто зможе навчитися підбирати для своїх клієнтів найбільш «смачні» поєднання.

Зрозуміло, чому тема цифрової трансформації викликає розгубленість у непідготовленого читача: діапазон думок досить широкий. Так, Грег Вердін каже, що «Цифрова трансформація дозволяє усунути розрив між очікуваннями сучасних споживачів цифрового контенту та поточною пропозиції все ще аналогового бізнесу». Девід Террар вважає, що «цифрова трансформація — це зміна способу мислення, перехід до інновацій і нових бізнес-моделей, переведення активів у цифрову форму, постійне поліпшення споживчого досвіду клієнтів, постачальників, співробітників і партнерів за допомогою цифрових технологій».

Чому цифрова трансформація потрібна вашій компанії?

Проста відповідь на це питання звучить так: «Тому що у вас просто немає іншого вибору». Для багатьох компаній здатність швидко адаптувати свою бізнес-модель до мінливих запитів клієнтів стає питанням виживання на ринку.

50 років тому середній термін перебування компанії в рейтингу S&P 500 становив 61 рік, до 2011 року цей показник знизився до 18 років. На сьогодні у рейтингу S&P 500 щомісяця відбуваються зміни.

Найбільш небезпечний конкурент вашої компанії в 5 річній перспективі — це ідея в голові автора стартапу. Тому в ситуації, що склалася, фраза «трансформуйся або помри» — точно відображає стан справ.

Чи існують рекомендовані підходи до здійснення цифрової трансформації?

Звичайно, є рекомендації того, як повинна відбуватися цифрова трансформація (Наприклад, MIT Sloan: The nine elements of Digital transformation або Altimeter: Six stages of digital transformation), але слід пам’ятати, що кожна організація повинна напрацювати свій маршрут перетворень. Швидше можна говорити про області, які не повинні залишитися без уваги. Насамперед, це управління споживчим досвідом, підвищення операційної гнучкості, вбудовування технологій у бізнес-процеси компанії, зміна продукту.

Роль культурних змін в організації

Цифрова трансформація означає не тільки впровадження інноваційних технологій. Можливо, навіть більш важливою є зміна способу мислення співробітників організації. Вони також перебувають під тиском нових технологій. І завдання топ-менеджменту допомогти їм адаптуватися в новому оточенні. Технології споконвіку впливали на те, як ми мислимо. Організації, які допоможуть своїм співробітникам найкращим чином використовувати сучасні технології, зможуть отримати значну перевагу.

Яка роль бізнес-процесів у цифровий трансформації?

Успіх цифрової трансформації значним чином залежить від ефективної реалізації BPM-проектів. Які б технології ми не впроваджували, вони не зможуть поліпшити бізнес-процеси, які неоптимально протікають. Саме проекти з трансформації бізнес-процесів, доповнені впровадженням сучасних технологій, можуть стати інструментом реалізації цифрової стратегії організації.

Сучасні BPMS системи дозволяють радикально скоротити цикл створення нових версій програмного забезпечення, що дозволить компаніям швидко реагувати на потреби клієнтів, появу нових технологій, ідеї та пропозиції з боку співробітників.

Напевно, ніколи взаємодія ІТ і бізнесу не давала стільки простору для креативу.

  , ,
Поділитися з друзями

Радимо прочитати

Яку ціну ви готові заплатити за задоволення ваших клієнтів?
Яку ціну ви готові заплатити за задоволення ваших клієнтів?

Кілька років тому стало популярним відео, в якому демонструється еволюція швидкості процесу обслуговування боліду Формули 1 на піт-стоп 1950 року vs 2013 року. Якщо уявити, що пілот — це клієнт, а команда сервісменів — це компанія у сфері надання послуг, то очевидно, що хлопців з 1950 року чекає крах у…

Читати далi