Центр досліджень Gartner: 5 пасток, яких слід остерігатися керівникам BPM-проектів

Хочемо поділитися цікавою статтею про дослідження Gartner про пастки, в які найчастіше потрапляють керівники BPM-проектів.

А також нагадати, що ми навчаємо не тільки процесного підходу до управління компанією, а й проводимо спеціалізовані тренінги по BPMN (1 і 2), а також безкоштовні майстер-класи для тих, хто з будь-яких причин не може\не готовий прийти на тренінг, але хотів би обмінятися досвідом і дізнатися нове для себе.

Система менеджменту, заснована на управлінні бізнес-процесами (BPM), дозволяє компаніям досягти значних успіхів. Однак згідно з дослідженнями аналітиків компанії Gartner, багато організацій зіштовхуються з певними проблемами в ході реалізації BPM-ініціатив. Gartner звертає увагу на п’ять найбільш поширених пасток, про які повинні пам’ятати керівники BPM-проектів.

Джон Діксон (John Dixon), керівник центру досліджень Gartner, зазначає:

Останнім часом все більше уваги приділяється BPM-ініціативам і тим вражаючим перетворенням, які відбуваються в ході їх впровадження в організаціях. Однак проектні команди дуже часто виявляються в глухому куті, так і не отримавши очікуваних результатів. При реалізації BPM-ініціатив проектні команди можуть зіткнутися з різними труднощами, що потребуватиме від проектної команди різноманітних навичок і вміння працювати з різними інструментами. BPM-проекти найчастіше пов’язані з необхідністю проведення організаційних перетворень, зміни системи обліку та бізнес-аналізу, вимагають нового погляду на систему комунікацій, а також ретельного вибору постачальника BPMS.

На підставі проведених досліджень Gartner склав п’ять найбільш поширених пасток, в які потрапляли невдалі BPM-проекти:

Пастка №1: Нездатність проектної команди продемонструвати реальну користь від впровадження BPM-ініціативи

BPM-проект повинен приносити реальну економічну вигоду організації. Але найчастіше керівники BPM-проектів або не замислюються про це, або не здатні перевести результати проекту в показники, що вимірюються і донести їх до кінцевого замовника. Всі BPM-проекти повинні починатися з визначення того, що буде вважатися його успішним завершенням. Дуже важливо, щоб проектна команда розуміла, до яких вимірюваних результатів вона повинна прийти в результаті реалізації проекту. Більш того, всі результати повинні бути чітко сформульовані і донесені до замовника на тій мові, яка йому зрозуміла.

Пастка №2: Впровадження BPMS без розуміння методології BPM

Впроваджуючи навіть найсучасніші BPMS системи, ви не отримаєте будь-яких результатів без одночасного використання методології BPM. BPM – це не програмне забезпечення. BPM – це перш за все інша парадигма мислення, інший підхід до організації роботи. Взявши за основу думку експерта (або групи експертів), Ви ризикуєте отримати всього лише бачення експерта того, «як це повинно бути». Такий підхід позбавляє Вас основних можливостей для покращення: безперервної роботи над бізнес-процесом разом з учасниками і власником бізнес-процесу.

Пастка №3: Покладатися на передбачувані проблеми, не підтверджені реальними фактами

Всі BPM-ініціативи повинні спиратися на реальні факти і цифри, а не бути реакцією на будь-чиї припущення. Доброю практикою при реалізації BPM-проекту є виділення етапу збору і вивчення даних. Такий етап найкраще заздалегідь узгодити зі спонсором (або керівним комітетом) проекту і запланувати його до фази безпосередньої реалізації.

Пастка №4: Реалізація BPM-ініціатив, які не несуть цінності для організації

Оскільки організації хочуть отримати швидке повернення на зроблені інвестиції при реалізації BPM-проектів, проектна команда повинна реально дивитися на речі і зважено підходити до вибору ініціатив для реалізації. Кожна ініціатива в кінцевому підсумку повинна приносити прибуток, нехай навіть і невеликий на перших порах. Щоб замовник зберіг позитивне ставлення до подальшого впровадження BPM методології, керівник проекту повинен вміти продемонструвати особі, що приймає рішення, економічну вигоду від реалізації BPM-проекту.

Пастка №5: Концентрація на описі процесів, а не на їх поліпшення

Проектна команда може загрузнути в описі бізнес-процесів, формально спираючись на методологію BPM. Однак якщо моделі бізнес-процесів не використовуються згодом для підвищення ефективності бізнесу, то така робота не несе в собі цінності. Керівник BPM-проекту повинен постійно демонструвати додану вартість, яку він приносить замовнику в ході реалізації проекту.

Є питання? Телефонуйте: +380 44 221 4646.