Бімодальна організація ІТ-застосунків підприємства

Останні кілька років аналітики компанії Gartner популяризують ідею «бімодальної» організації ІТ- застосунків компанії.

Більш того, на одній з останніх конференцій вони озвучили прогноз, що до кінця 2017 року 75% підприємств (західного ринку) організовують свої ІТ- застосунків за таким принципом.

Про які ж модальності говорять аналітики Gartner?

Модальність №1.

Це класичні ІТ-системи для обліку та зберігання даних. Так звана бек-енд (back-end) інфраструктура. Це звичні нам системи (в тому числі класу ERP) для ведення оперативного, управлінського, складського, бухгалтерського та інших видів обліку. Основне завдання такого виду систем – збір, зберігання і представлення у вигляді звітів надійної та достовірної інформації. Впровадження таких систем пов’язане з одного боку з великими інвестиціями, з іншого боку з дуже низькою швидкістю, адже ціна помилки дуже висока.

Але у бізнесу окрім обліку і зберігання даних є й інші потреби. Для задоволення цих потреб має обслуговувати інший клас систем.

Модальність №2.

Системи, які відносяться до даної модальності, можна охарактеризувати як системи «диференціації» (те, що відрізняє компанію від конкурентів). Основне завдання систем даної модальності – гнучкість і швидкість адаптації бізнес-процесів компанії до постійно мінливих вимог ринку (див. Рис). Очевидно, що для систем диференціації дуже важлива швидкість розробки, здатність імплементувати в першу чергу пріоритетні вимоги бізнесу, які до всього ще й постійно змінюються.

Поєднання цих двох модальностей це виклик, з яким стикаються ІТ-директори сучасних компаній. Складність такого виклику полягає в тому, що кожна з модальностей вимагає свого способу мислення, перемикання між якими дається дуже нелегко.

У вирішенні цього завдання можуть допомогти системи класу BPMS. Рішення цього класу дозволяють перенести процессну логіку з систем обліку до BPMS системи (з одним з case study можна докладніше ознайомитися тут). При цьому, збір і зберігання даних може як і раніше вестися в звичних системах обліку.

Таким чином ви ніби «обгортаєте» систему обліку окремим шаром бізнес-процесів. І працюєте із кожною системою в своєму ритмі.